18. märts 2012

Tomati-suitsukana supp.

Kuigi mulle väga supid meeldivad (pigem selgeleemelised ikkagi) ei tee ma neid väga tihti. Seoses nami-nami kooskokkamisega, mille teemaks on maitsvad soojad supid. Tegin viimase nädala jooksul kolm korda suppi ja ka homseks on üks supp välja valitud.
See supp aga üllatas mind oma valmistamise lihtsuse poolest ja samuti oli maitse minu jaoks mõnusalt meeldiv. Tõeline kiirtoit oma parimas võtmes. 


Koostisained: 
4 keskmist kartulit
10 kirsstomatit
6 päikesekuivatatud tomatit õlis
1 väike porru
1l vett
2 sl õli (praadimiseks)
150g broileri suitsutatud kintsuliha (Rannamõisa)
näpuotsaga tšillihelbeid 
soola


Pesin ja hakkisin porru õhukesteks viilakateks (talvisel ajal võib juhtuda, et võtan hoopis peoga sügavkülmutatud ja juba hakitud porrut). Kuumutasin supipoti põhjas 1 sl õli ja pruunistasin seal kergelt porru. Lisasin kooritud ja kuubikuteks lõigatud kartuli. Pruunistasin ka neid kergelt. Lisasin vee ja maitsestasin soola ja tšilli helvestega. Poolitasin kirsstomatid ja lisasin supile. Nõrutasin päikesekuivatatud tomatid kergelt ära ja lõikasin pikkupidi viilakateks. Panin potti ja keetsin suppi tasasel tulel kuniks köögiviljad said pehmeks (5-10 min). Kuumutasin pannil ülejäänud õli ja pruunistasin selles kuubikuteks lõigatud suitsukana. Eelnevalt eemaldasin mina kanalt naha (kuna ma üldiselt ei söö kana nahka, ainult grillitud kanatiibadega läheb alla). Nahka saab aga kasutada edukalt nt pirukatäidisena või hakkida juurde lahjale lihale kotlettidesse. Lapsena sai alati poetatud isa taldrikule. Aseta supp taldrikule ja puista peale suitsukana kuubikud. Kui on võib aknalaualt või aiast peale puistada ka igasugu meeldivat maitserohelist, nt petersell oleks super.


Lisandid: 
Mina sõin juurde röstitud rukkileiba. Vend sõi suppi koos hapukoorega - mina seda üldiselt ei harrasta.


Tagantjärele tähelepanekud, soovitused: 
Mõnus kiirsupp (valmis alla 30 min). Tšillihelbed andsid mõnusa vürtsikuse ja kana suitsuse meki. Kindlasti läheb kordamisele. Teise poolega suitsukanast tegin eelneval õhtul teise suurepärase "kiirtoidu" suitsukana salati

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar